Zawór EGR

Odpowiedzialny za recyrkulację spalin​

Układ recyrkulacji spalin (EGR) to system ograniczający emisje tlenku azotu (NOx) w silnikach spalinowych.

Zawór EGR recyrkuluje część spalin, wprowadzając je z powrotem do układu dolotowego, a tym samym do komory spalania.

W efekcie zawartość tlenu w mieszance paliwowo-powietrznej jest ograniczona. Dzięki temu temperatura spalania jest obniżana, a stężenie tlenku azotu (NOx) w spalinach znacznie spada.

Rozwiązanie Nissens

  • Gama i dostępność

    Atrakcyjna początkowa gama produktów obejmująca najbardziej popularne modele samochodów spełniających normy Euro 4 i Euro 5.

    Zawory EGR sterowane pneumatycznie i elektromagnetycznie.

  • Niezawodność i bezpieczeństwo

    Aby zapewnić prawidłowe dopasowanie i działanie, wszystkie zawory EGR firmy Nissens poddano kompleksowym testom obejmującym najbardziej kluczowe funkcje.

    Proces recyrkulacji spalin jest harmonijny, co gwarantuje niezawodność procesu spalania, a tym samym prawidłowe emisje spalin.

  • Łatwa obsługa

    Brak opłat, brak należności, brak zwrotów starych jednostek.

    Kompletne, fabrycznie nowe zawory EGR!

Zalety produktów Nissens

  • Łatwa instalacja

    Opakowanie zawiera zestaw odpowiednich uszczelek o jakości zgodnej z OE.

    Doskonale pasuje do układu silnika i powiązanych elementów łączących. Pełna kompatybilność z systemami pojazdu.

  • Udowodniona niezawodność

    Najwyższa jakość i uznane w branży materiały naszych kompleksowo przebadanych zaworów EGR to tylko kilka z cech, które zapewniają ich długie i niezawodne działanie w ekstremalnych warunkach, jakie powodowane są przez proces spalania i gorące spaliny.

  • Solidna konstrukcja

    Ogólna jakość produktu, włącznie z wykończeniem, materiałami i testami, zgodna z restrykcyjnymi standardami OE dla przemysłu motoryzacyjnego.

    Kluczowe komponenty wykonane ze stopów o wysokiej zawartości niklu, zapewniające doskonałą odporność cieplną i trwałość w ekstremalnych temperaturach.

Informacje techniczne

Zawory EGR działają w ekstremalnych zakresach temperatur spalin. Najczęstsze problemy z EGR wiążą się z nieodpowiednią jakością spalin i powiązanych systemów.

Nadmierne tworzenie się węgla/sadzy wewnątrz zaworu EGR to jedna z najczęstszych przyczyn jego usterek. Nadmierne zużycie oleju, a tym samym zanieczyszczenie procesu spalania, nieprawidłowa wentylacja skrzyni korbowej, usterki turbosprężarki, niewłaściwe paliwo i/lub nieprawidłowy wtrysk paliwa mogą prowadzić do nadmiernego zanieczyszczenia węglem, nawarstwiania się sadzy i ograniczenia zakresu otwierania/zamykania zaworu.

W dłuższej perspektywie na działanie zaworu EGR mogą również niekorzystnie wpływać specyficzne style jazdy (np. wyłącznie jazda na krótkich dystansach).

Nieprawidłowo działający zawór EGR zaburza proces spalania i powoduje dławienie się silnika/nieregularną pracę na biegu jałowym, co zazwyczaj można wykryć na podstawie komunikatów o usterkach silnika zarejestrowanych przez ECU.

Produkty powiązane

Niniejsza strona wykorzystuje pliki cookies. Dalsze przeglądanie niniejszej strony wiąże się z ich akceptacją. You can read more about cookies here.