Nagrzewnica
Ciepło w kabinie oraz odparowanie szyb
Nagrzewnica jest także częścią układu chłodzenia silnika, jednakże jej zasadniczą funkcją jest zapewnienie komfortu cieplnego w kabinie auta. Nagrzewnica znajduję się najczęściej za deską rozdzielczą pojazdu lub w zintegrowanym module HVAC.
Gorący płyn chłodzący z bloku silnika trafia do nagrzewnicy, która ogrzewa powietrze przepływające przez jej rdzeń.
Ogrzewane przez nagrzewnicę powietrze, szczególnie w sezonie jesiennym i zimowym, przyczynia się do poprawy komfortu i bezpieczeństwa poprzez skrócenie czasu odparowania szyb.
Rozwiązanie Nissens
-
Genuine Nissens Quality
Projektowane i produkowane na rynek posprzedażowy, drobiazgowo testowane.
Proces projektowania nagrzewnicy przewiduje szereg testów trwałości oraz testów pod kątem odporności na wibracje, impulsy ciśnienia, rozszerzalność cieplną, korozję i szczelność, dzięki czemu unika się ryzyka wycieków, niedostatecznej wydajności grzania lub innych problemów jakościowych, tj. powstawanie nieprzyjemnych zapachów lub pozostałości oleju na wymienniku ciepła.
-
Szeroka oferta
Oferta zawierająca ponad 350 referencji pokrywających ponad 1050 numerów OE.
-
Łatwy i szybki montaż
Nagrzewnice Nissens są starannie wykończone.
Zapewniają mechanikowi szybki i bezproblemowy montaż pod deską rozdzielczą lub w module HVAC.
Wybrane referencje wyposażone są w dodatkowe złącza oraz piankowe uszczelki.
Zalety produktów Nissens
-
Zoptymalizowany przepływ powietrza
Dodatkowa pianka dodana do wybranych modeli nagrzewnic w celu zapewnienia optymalnego przepływu powietrza.
-
Lepsza odporność na naprężenia mechaniczne i termiczne
Zbiorniki wykonane z wysokiej jakości plastików, bez zastosowanych mieszanek tworzyw sztucznych po recyklingu, aby zapewnić wysoką wytrzymałość mechaniczną i termiczną.
-
Wysoka wydajność ogrzewania
Specjalnie zaprojektowane turbulatory wewnątrz rurek rdzenia nagrzewnicy zapewniają nawet o 15% wyższą wydajność grzewczą.
-
Wysoka odporność na naprężenia termiczne
Uszczelki zbiornika wykonane z materiału EPDM zapobiegającego pęknięciom i kurczeniu się, gdy urządzenie jest użytkowane przez wiele lat i wystawione na działanie skrajnych temperatur podczas normalnych warunków roboczych.
-
Skuteczna wymiana ciepła
Specjalnie zaprojektowane żebra Nissens z lamelami wewnątrz rurek rdzenia zapewniają bardzo efektywny rozdział ciepła.
-
Informacje techniczne
Osady wytrącające się z wody (stosowanej zamiast prawidłowego płynu chłodzącego) mogą zablokować przepływ płynu w nagrzewnicy. Również osady pochodzące ze złej jakości płynów, nieprawidłowo rozcieńczonych koncentratów lub środków do uszczelniania układu chłodzenia, również mogą zbierać się w rurkach nagrzewnicy, ograniczając przepływ płynu i wydajność podzespołu.
Zużyty lub uszkodzony termostat może ograniczać przepływ płynu chłodzącego w układzie, co w konsekwencji powoduje nieprawidłowe działanie nagrzewnicy.
Ze względu na występowanie wilgoci w otoczeniu nagrzewnicy, jest ona narażona na korozję, która może powodować wycieki.
Niedobór lub brak cieczy chłodzącej, spowodowany przez nieszczelność układu chłodzenia, skutkuje nieprawidłowym działaniem nagrzewnicy.