Chłodnica oleju

Chłodzenie oleju silnika i oleju skrzyni biegów

Olej stosowany w układzie smarowania odgrywa istotną rolę w zakresie chłodzenia. Chłodnica oleju odbiera ciepło z oleju i oddaje je do otoczenia lub płynu chłodzącego silnik. Również olej stosowany w automatycznych skrzyniach biegów wymaga dedykowanej chłodnicy oleju. Coraz częściej spotykane są pojazdy, gdzie olej silnikowy chłodzony jest przez oddzielny wymiennik ciepła. Zarówno samochody o wysokiej mocy, jak i auta wyposażone w silniki zbudowane w technologii „downzisingu”, posiadają wydzieloną chłodnicę oleju, która jest ważnym elementem układu smarowania i chłodzenia silnika.

W niektórych pojazdach chłodnica oleju wbudowana jest w zbiornik chłodnicy cieczy. W takim przypadku płyn chłodzący odbiera ciepło z oleju. W nowoczesnych pojazdach, chłodnica oleju automatycznej skrzyni biegów jest zaprojektowana jako oddzielny podzespół zamontowany w komorze silnika lub na jego bloku.

Wśród chłodnic oleju Nissens znajduje się także oferta zespołów chłodnic z obudowami. W skład takiego zespołu wchodzą różne dodatkowe elementy, takie jak filtry oleju, obudowa, zawory obejściowe, zawory jednokierunkowe, termostaty, uszczelki. Chłodnica oleju z obudową to kompletne rozwiązanie typu plug & play, dzięki czemu wymiana całego zespołu chłodnicy oleju jest łatwa, wygodna i mniej ryzykowna.

Rozwiązanie Nissens

  • Niezawodność i wydajność

    Proces opracowywania chłodnicy oleju obejmuje serię testów wewnętrznych, podczas których produkt jest testowany impulsowo z użyciem 100 000 impulsów pod ciśnieniem do 10,0 barów.

    Opracowanie zespołu chłodnicy oleju z obudową obejmuje obszerne serie testów każdego elementu z osobna i całego zespołu po złożeniu, aby zapewnić jego niezawodność i wysoką wydajność, niezbędną do przepływu oleju, filtracji oraz chłodzenia.

  • Genuine Nissens Quality

    Projektowane i produkowane na rynek posprzedażowy, drobiazgowo testowane. Staranna ochrona przed uszkodzeniami w czasie transportu i składowania. 

  • Wysokiej jakości opakowanie

    Wszystkie chłodnice oleju Nissens pakowane są w trwałe kartonowe pudełka, wykonane z ekologicznych, przyjaznych dla środowiska materiałów.

    Doskonały system pakowania zabezpiecza przed uszkodzeniami w czasie transportu i składowania.

  • Konkurencyjna oferta

    Oferta składa się z 375 referencji pokrywających ponad 1575 numerów OE i znajduje zastosowanie w 8400 markach i modelach samochodów. Ponadto Nissens oferuje 180 referencji standardowych chłodnic oleju HP oraz NO.

    Oferta chłodnic oleju Nissens z obudową filtra obejmuje ponad 30 referencji, które pokrywają 220 numerów OE.

     

Zalety produktów Nissens

  • Łatwy montaż dzięki standardowi First Fit

    W każdym opakowaniu znajdują się niezbędne uszczelki, które są wstępnie zamontowane, aby zapewnić szybki i bezproblemowy montaż.

  • Długa żywotność produktu

    Ulepszona konstrukcja turbulatora zapewniająca bardziej precyzyjny proces lutowania, który przekłada się na doskonałą trwałość i odporność elementu na obciążenia.

  • Odporność na temperaturę

    Produkt poddaje się testom rozszerzalności cieplnej, które potwierdzają, że pracuje on z pełną wydajnością w warunkach wahań temperatury wynoszącej od 10 do 90°C.

  • Wydajność chłodzenia

    Wysoce wydajne chłodnice oleju wykonane z wytrzymałej, odpornej na ciśnienie konstrukcji aluminiowej zapewniają właściwe chłodzenie oleju, odpowiadające potrzebom silnika.

  • Niezawodny przepływ i ciśnienie

    Wewnętrzne zawory modułu są dokładnie testowane i precyzyjnie kalibrowane, aby zapewnić odpowiednią charakterystykę przepływu oleju przez chłodnicę.

    Zawór jednokierunkowy jest ustawiony tak, aby wyeliminować ewentualne ograniczenia przepływu, opóźnienia lub przepływy wsteczne, podczas gdy zawór bezpieczeństwa chroni przed nadciśnieniem oleju.

  • Doskonałe smarowanie

    W zespołach chłodnic oleju z obudową zastosowano wysokiej jakości filtr oleju, aby zapewnić idealne zatrzymywanie cząstek i zagwarantować płynny, niezakłócony przepływ oleju.

Informacje techniczne

Jakość oleju silnikowego, odpowiednia jego ilość, przepływ oraz ciśnienie mają kluczowe znaczenie dla pracy silnika, zapewniając prawidłowe smarowanie i chłodzenie jego wewnętrznych części oraz pracę innych elementów silnika, m.in. turbosprężarki.

Zawsze należy używać określony przez producenta pojazdu olej, zwracać szczególną uwagę na odpowiedni jego poziom oraz stosować się do zaleconych częstotliwości wymian.

Narażenie na wysokie temperatury, duże przebiegi lub rozcieńczenie spowodowane innymi cieczami znacznie pogarsza działanie oleju i prowadzi do poważnych awarii silnika.

Niskiej jakości, zużyty lub zanieczyszczony olej może szybciej zatykać filtr lub cienkie kanały chłodnicy oleju, ograniczając przepływ wewnętrzny, a tym samym wydajność chłodzenia.

Aby dowiedzieć się więcej, odwiedź nasz Wirtualny Salon

 

Produkty powiązane

Niniejsza strona wykorzystuje pliki cookies. Dalsze przeglądanie niniejszej strony wiąże się z ich akceptacją. Dowiedz się więcej na temat cookies.