Osuszacz / zasobnik

Ochrona układu klimatyzacji

Osuszacz klimatyzacji jest urządzeniem buforowym i filtrującym czynnik. Znajduje się w układzie klimatyzacji po stronie wysokiego ciśnienia, pomiędzy skraplaczem a zaworem rozprężnym. Jego zadaniem jest filtrowanie zanieczyszczeń, które mogą znajdować się w układzie, jak równieź absorpcja wilgoci. Ponadto jest również zasobnikiem na olej i czynnik chłodniczy.

Zasobnik jest podobną częścią jak osuszacz, ale stosowaną w układach AC z dyszą dławiącą. Znajduje się on po stronie niskiego ciśnienia układu i oprócz filtrowania zanieczyszczeń i przechowywania oleju i czynnika chłodniczego zabezpiecza przed dostaniem się czynnika w stanie ciekłym do sprężarki.

Rozwiązanie Nissens

  • Genuine Nissens Quality

    Projektowane i produkowane na rynek posprzedażowy, drobiazgowo testowane.

  • Najszersza oferta na rynku

    Oferta Nissens w zakresie osuszaczy i zasobników obejmuje aplikacje do najpopularniejszych samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych.

    W sumie to ponad 270 referencji obejmujących ponad 1000 numerów OE.

  • Doskonałe pakowanie i zabezpieczenie na czas transportu

    Wszystkie osuszacze i zasobniki klimatyzacji Nissens pakowane są z najwyższą starannością, aby zabezpieczyć je przed uszkodzeniami w transporcie.

    Ponadto, aby zapewnić ich prawidłowe działanie nawet po długotrwałym przechowywaniu, króćce wlotowe i wylotowe są zabezpieczone za pomocą nakrętek lub zaślepek, które szczelnie je zamykają i uniemożliwiają dostanie się jakichkolwiek zanieczyszczeń oraz wilgoci.

Informacje techniczne

Osuszacz / zasobnik nalezy wymieniac na nowy co 2 lata lub po kazdym rozszczelnieniu układu.

Wewnętrzne wkłady filtrujące i absorpcyjne zużywają się w trakcie eksploatacji, co może spowodować, że osuszacz traci z czasem zdolność do właściwego filtrowania czynnika chłodzącego i oleju.

Stan osuszacza ma decydujące znaczenie dla żywotności sprężarki klimatyzacji – wilgoć w układzie AC może powodować korozję i znacząco zakłócić działanie elementu rozprężającego czynnik. Nieodfiltrowane cząsteczki zanieczyszczeń oraz opiłki metalu znajdujące się w układzie klimatyzacji są głównymi przyczynami uszkodzeń kompresora i w najgorszym przypadku doprowadzają do jego zatarcia.

Zbyt duża ilość oleju w układzie AC powoduje zapchanie wkładów filtrujących, a w konsekwencji zmniejsza zdolność osuszacza do filtrowania czynnika oraz ogranicza przepływ czynnika.

Aby dowiedzieć się więcej, odwiedź nasz Wirtualny Salon

 

Produkty powiązane

Niniejsza strona wykorzystuje pliki cookies. Dalsze przeglądanie niniejszej strony wiąże się z ich akceptacją. Dowiedz się więcej na temat cookies.