Czujniki temperatury układu chłodzenia
Niezbędne do uzyskania prawidłowych parametrów pracy układu chłodzenia silnika
Czujniki ułatwiają utrzymanie odpowiednich parametrów w układach chłodzenia, np. monitorując temperaturę płynu chłodzącego lub oleju w układzie chłodzenia silnika.
Sygnał czujnika jest wykorzystywany przede wszystkim przez jednostkę sterującą silnikiem (ECU), m.in. do zarządzania pracą wentylatora chłodnicy. Ponadto sygnał ten może być używany również przez inne jednostki sterujące, np. układ klimatyzacji i ogrzewania wnętrza (HVAC). Wskazania czujnika są także wykorzystywane na potrzeby umieszczonego na desce rozdzielczej wskaźnika „temperatury płynu”.
Rozwiązanie Nissens
-
Wysokie pokrycie parku samochodowego UE
Początkowa oferta obejmuje asortyment do najpopularniejszych modeli i będzie z czasem rozwijana. Linia produktowa dedykowana jest do pojazdów osobowych i dostawczych.
-
Wszystko od jednego dostawcy
Pełen wybór produktów z kategorii układy klimatyzacji. Oferta czujników Nissens uzupełnia obecną już ofertę podzespołów do układów klimatyzacji: sprężarek, skraplaczy, osuszaczy, parowników, wentylatorów i zaworów rozprężnych.
-
Genuine Nissens Quality
Standardy najwyższej jakości Nissens od etapu projektowania, przez produkcję po proces badania celem zapewnienia optymalnej i prawidłowej pracy czujników oraz ich trwałości.
Zalety produktów Nissens
-
Niezawodna i trwała praca
Czujniki Nissens poddawane są drobiazgowym badaniom, w tym pod względem krzywej sygnału temperatury, wydajności, oporności izolacji, złączy, dopasowania do punktu montażu.
-
Łatwy montaż
Wszystkie elementy potrzebne do prawidłowego montażu znajdują się w pudełku (wybrane ref.) - np. pierścienie uszczelniające (wstępnie zamontowane).
-
Wysoka trwałość
Aby zapewnić długą, bezawaryjną pracę czujników, oprócz testów funkcjonalnych sprawdzamy również nasze czujniki pod kątem odporności na wysokie ciśnienie i rozerwanie.
Informacje techniczne
W nowoczesnych silnikach sygnał z czujnika temperatury jest używany między innymi do tego, aby:
• dostosowywać wtrysk paliwa,
• regulować ciśnienie doładowania,
• dozować dawkę spalin w procesie recyrkulacji,
• przełączać obiegi układu chłodzenia (mały / duży),
• sterować główną albo pomocniczą pompą cieczy chłodzącej silnik,
• włączać/wyłączać układ start-stop.
Nieprawidłowe działanie czujnika temperatury obniża wydajność układu chłodzenia silnika. Może również przyczynić się do szybszego zużycia wentylatora zespołu chłodnic, poprzez jego nieprawidłowy rozruch.