Skraplacz
Wymiennik ciepła, w którym zachodzi przemiana czynnika z gazowego na ciekły.
Skraplacz umieszczony jest w przedniej części pojazdu i jest na ogół mocowany do innych wymienników ciepła w komorze silnikowej, takich jak chłodnica silnika lub intercooler.
Zadaniem skraplacza jest zmiana stanu skupienia czynnika chłodniczego z gazu w ciecz. Odbywa się to poprzez proces kondensacji, w którym gorący czynnik chłodniczy oddaje ciepło poprzez skraplacz do otoczenia.
Rozwiązanie Nissens
-
Podwyższona trwałość
Wydłużenie trwałości produktu dzięki zastosowaniu, w modelach szczególnie narażonych na korozję, dodatkowej powłoki ochronnej.
-
Genuine Nissens Quality
Projektowane i produkowane na rynek posprzedażowy, drobiazgowo testowane.
Opakowania bardzo dobrze zabezpieczające produkty podczas transportu.
-
Pokrycie rynku
Konkurencyjna oferta, pokrycie 97% europejskiego parku samochodowego, +1200 modeli w ofercie, ponad 50 nowych referencji dodawanych do oferty każdego roku.
-
Łatwy i szybki montaż
Dokładne wykończenie oraz idealne dopasowanie umożliwiające łatwy i szybki montaż.
Oringi w zestawie (system First Fit).
Zalety produktów Nissens
-
Doskonałe dopasowanie
Staranne wykończenie elementów takich jak mocowania, złącza, gwinty, bolce, śruby, umożliwia łatwy i szybki montaż chłodnicy przez mechanika.
-
Idealne wykończenie
Zoptymalizowany proces spiekania aluminium zapobiega powstawaniu zanieczyszczeń powierzchniowych. Powierzchnia skraplaczy jest czysta i równa. Dodatkowe, fabryczne malowanie proszkowe skraplaczy (kolor „aluminium”) powoduje bardzo wysoką ochronę antykorozyjną produktu.
-
Solidne opakowanie
Sztywne profile kartonowe wokół skraplacza wewnątrz opakowania oraz dodatkowe mocowanie produktu taśmą do profilu kartonowego dobrze chroni skraplacz podczas transportu.
-
Łatwy i szybki montaż z First Fit
Wszystkie dodatkowe, trudnodostępne drobne części montażowe oraz uszczelki, niezbędne do prawidłowego montażu chłodnicy w aucie, dostarczane w kartonie, w komplecie z chłodnicą (produkty oznaczone ikoną First Fit).
Informacje techniczne
Skraplacz jest elementem szczególnie narażonym na uszkodzenia i korozję, która może szybko osłabić jego konstrukcję, obniżyć wydajność i doprowadzić do rozszczelnienia.
Korozja lub brak lameli skraplacza znacznie zmniejszają jego wydajność, a tym samym parametry pracy i niezawodność całego układu A/C.
Nieszczelny lub nieprawidłowo działający skraplacz prowadzi do nadmiernego obciążenia pozostałych elementów układu AC – głównie sprężarki, narażając ją na przegrzanie, a w skrajnych przypadkach doprowadzając do jej zatarcia.