Chłodnica cieczy
Kluczowy dla silnika wymiennik ciepła
Chłodnica cieczy umieszczona jest w przedniej części pojazdu i jest na ogół połączona mechanicznie z innymi wymiennikami ciepła w komorze silnikowej, takimi jak intercooler lub skraplacz klimatyzacji.
Chłodnica cieczy jest niezbędna do chłodzenia silnika spalinowego. W tego typu silnikach może dochodzić do kilku tysięcy zapłonów mieszanki paliwowo-powietrznej na minutę, a każdy z nich wytwarza temperaturę do 1.500 °C. Płyn krążący w układzie chłodzi blok silnika, a także tłoki, pierścienie, zawory, uszczelki, głowicę oraz pozostałe elementy silnika.
Płyn chłodzący krążąc w układzie odbiera ciepło powstałe w wyniku procesu spalania. Przepływając przez chłodnicę oddaje je do otoczenia.
Rozwiązanie Nissens
-
Niezawodność i wydajność
Wysoka wydajność cieplna i wydłużona trwałość produktu poprzez ulepszenie kluczowych elementów chłodnicy.
-
Genuine Nissens Quality
Projektowane i produkowane na rynek posprzedażowy, drobiazgowo testowane. Staranna ochrona przed uszkodzeniami w czasie transportu i składowania. Chłodnice Nissens przechodzą szereg testów badających m.in. odporność na wibracje, impulsy ciśnienia, rozszerzalność cieplną i korozję.
-
Szeroka oferta
Konkurencyjna oferta zawierająca +3000 ref. w ofercie z zakresu chłodzenia silnika, pokrywająca + 12900 numerów OE i prawie cały europejski park samochodowy.
Ponad 100 nowych referencji dodawanych do oferty każdego roku.
-
Łatwy i szybki montaż
Dokładne wykończenie oraz idealne dopasowanie umożliwiające łatwy i szybki montaż.
Dodatkowe drobne części niezbędne do prawidłowego montażu chłodnicy znajdują się wewnątrz opakowania (oferta First Fit).
Zalety produktów Nissens
-
Odporność na naprężenia termiczne
Wzmacniane zbiorniki z tworzywa sztucznego, wzbogacone włóknem szklanym (PA66-GF30) i wytwarzane bez użycia tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu.
-
Doskonała trwałość i sprawność cieplna
Rdzenie z podwójnie składanymi żeberkami, wzmocnienie odporności żeberek na uszkodzenia mechaniczne oraz zwiększenie całkowitej powierzchni wymiany ciepła.
-
Nowoczesne technologie
Solidna, trwała i bardzo wydajna konstrukcja rdzenia wykonana w zaawansowanej technologii lutowania aluminium w atmosferze kontrolowanej (CAB).
-
Doskonałe dopasowanie
Idealne wykończenie w każdym detalu, obejmujące zbiorniki wody, złącza, gwinty, śruby, uszczelki, wsporniki montażowe itp. Zapewnia to bezproblemową i szybką instalację, która pozwala zaoszczędzić cenny czas.
-
First Fit
W zależności od modelu pojazdu w zestawie produktu znajduje się wszystkie elementy potrzebne do właściwej instalacji: korki, o-ringi, opaski, zaślepki, uszczelki, pierścienie zabezpieczające, śruby, łączniki, opaski na węże i wiele innych.
-
Alu McCord
Lekka i wydajna konstrukcja rdzeni aluminiowych i zbiorników z tworzywa sztucznego, stosowanych powszechnie w chłodnicach do samochodów osobowych i użytkowych.
-
5mm
Konstrukcja z aluminium i tworzywa sztucznego, z 5-milimetrowymi odstępami pomiędzy przewodami, zapewniająca większą wydajność chłodzenia w porównaniu do tradycyjnych 10-milimetrowych chłodnic.
-
Full Alu
Zaawansowana konstrukcja chłodnicy oparta na elementach lutowanych, wykonanych w całości z aluminium i nieposiadających uszczelek ani części z tworzywa sztucznego.
Informacje techniczne
Dodawanie nieodkamienionej, zwykłej wody może zanieczyszczać rdzeń chłodnicy, ograniczając przepływ płynu. Również osady wytrącone z płynów chłodzących złej jakości, niewłaściwej mieszaniny z koncentratem lub uszczelniaczy do chłodnic gromadzą się w rurkach chłodnicy ograniczając przepływ i zmniejszając jej wydajność.
Awaria termostatu może doprowadzić do pracy układu chłodzenia w nieprawidłowym zakresie temperatury co skutkuje jego niewłaściwą (ograniczoną lub nadmierną) wydajnością.
Z uwagi na montaż na przedzie pojazdu, chłodnica jest szczególnie narażona na uszkodzenia mechaniczne i zabrudzenia (kamienie, owady, sól drogową, mycie myjką ciśnieniową), a w konsekwencji jest narażona na wycieki.
Nieszczelna lub mało wydajna chłodnica może narazić silnik na przegrzanie, które w skrajnych przypadkach może doprowadzić do jego zatarcia.