Osuszacz / zasobnik
Ochrona układu klimatyzacji
Osuszacz klimatyzacji jest urządzeniem buforowym i filtrującym czynnik. Znajduje się w układzie klimatyzacji po stronie wysokiego ciśnienia, pomiędzy skraplaczem a zaworem rozprężnym. Jego zadaniem jest filtrowanie zanieczyszczeń, które mogą znajdować się w układzie, jak równieź absorpcja wilgoci. Ponadto jest również zasobnikiem na olej i czynnik chłodniczy.
Zasobnik jest podobną częścią jak osuszacz, ale stosowaną w układach AC z dyszą dławiącą. Znajduje się on po stronie niskiego ciśnienia układu i oprócz filtrowania zanieczyszczeń i przechowywania oleju i czynnika chłodniczego zabezpiecza przed dostaniem się czynnika w stanie ciekłym do sprężarki.
Rozwiązanie Nissens
-
Genuine Nissens Quality
Projektowane i produkowane na rynek posprzedażowy, drobiazgowo testowane.
-
Najszersza oferta na rynku
Oferta Nissens w zakresie osuszaczy i zasobników obejmuje aplikacje do najpopularniejszych samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych.
W sumie to ponad 270 referencji obejmujących ponad 1000 numerów OE.
-
Doskonałe pakowanie i zabezpieczenie na czas transportu
Wszystkie osuszacze i zasobniki klimatyzacji Nissens pakowane są z najwyższą starannością, aby zabezpieczyć je przed uszkodzeniami w transporcie.
Ponadto, aby zapewnić ich prawidłowe działanie nawet po długotrwałym przechowywaniu, króćce wlotowe i wylotowe są zabezpieczone za pomocą nakrętek lub zaślepek, które szczelnie je zamykają i uniemożliwiają dostanie się jakichkolwiek zanieczyszczeń oraz wilgoci.
Informacje techniczne
Osuszacz / zasobnik należy wymieniać na nowy co 2 lata lub po każdym rozszczelnieniu układu.
Wewnętrzne wkłady filtrujące i absorpcyjne zużywają się w trakcie eksploatacji, co może spowodować, że osuszacz traci z czasem zdolność do właściwego filtrowania czynnika chłodzącego i oleju.
Stan osuszacza ma decydujące znaczenie dla żywotności sprężarki klimatyzacji – wilgoć w układzie AC może powodować korozję i znacząco zakłócić działanie elementu rozprężającego czynnik. Nieodfiltrowane cząsteczki zanieczyszczeń oraz opiłki metalu znajdujące się w układzie klimatyzacji są głównymi przyczynami uszkodzeń kompresora i w najgorszym przypadku doprowadzają do jego zatarcia.
Zbyt duża ilość oleju w układzie AC powoduje zapchanie wkładów filtrujących, a w konsekwencji zmniejsza zdolność osuszacza do filtrowania czynnika oraz ogranicza przepływ czynnika.